divendres, 9 de desembre del 2011

CINQUENA SESSIÓ

Sessió teorica socials

Amb que em quedo d'aquesta sessió?
Com ja vam parlar la magistral passada el temps i l'espai són aspectes bàsics a tenir en compte per a treballar les ciencies socials. Avui ens hem centrat més en l'espai.
Els infants tenen una percepció del medi diferent a la dels adults, degut al seu egocentrisme infantil observem que perceven el medi com una extensió d'ells mateixos com dius l'article "La construccion de nociones procedentes del medio" d'E.M Tonda. Per aixó un dels objectius del mestre en aquest àmbit és construir una visió d'ells mateixos global i que els permeti començar a construir una concepció del món que els envolta sense deixar de costat el seu propi punt de vista. 

La sessió m'ha provocat alguna pregunta?
Si grabem un infant mentre juga o experimenta, parlem amb ell de que ha fet, com s'ha sentit., etc i despres li deixem veure la gravació veure diferencies entre el que ell ha sentit i el que ha vist?
 Imatge o video que defineixi la idea central de la sessió

Els infants busquen el seu lloc al món


Sessió teòrica naturals

Amb que em quedo d'aquesta sessió?
Durant la sessió d'avui hem vist diferents maneres de treballar el model d'ésser viu a l'aula i totes elles aportaven als infants la idea de que la ciencia és dinàmica. Que està en constant moviment i evolució. Les experiències que més m'han agradat són aquelles que m'hauria agradat fer a mi quan era petita: veure com neix un pollet o veure l'evolució d'una llavors fins a esdevenir arbre o arbust.
"El coneixement es produeix en resposta a preguntes", una frase que sintetitza molt bé l'objectiu de les preguntes que haurem de fer en un futur. Els mestres hem de proporcionar preguntes que els guiïn cap al coneixement i la descoberta, que els suposin reptes i prou motivadores com per a que els infants vulguin coneixer les respostes d'una manera activa, es a dir, contestant-ho ells mateixos mitjançant l'experimentació. D'aquesta manera aconseguim que els seus aprenentatges siguin significatius.

La sessió m'ha provocat alguna pregunta?
Al sortir de classe s'ha originat un petit debat entre nosaltres sobre perque hi ha escoles que encara treballen amb fitxes, amb minimes vivencies experimentals per part dels infants i amb un escas contacte amb l'entorn? Això no només fa més motivadora l'estada a l'escola per part dels nens i nenes també ho fa per als mestres, és una manera de gauidr amb la teva feina i d'aprendre coses noves i sorprenents.

Imatge o video que defineixi la idea central de la sessió

Aquesta sessió m'ha fet pensar en el projecte que va fer la meva mare l'any passat amb pollets. Van crear una incovadora i van esperar a que naixessin els pollets. Com que finalment no en va neixer cap el que van fer va ser obrir els ous o veure en quina fase s'havia quedat cada un d'ells i aquestes són les fotografies:






Per als infants va ser una experiència vivencial molt potent i que estic segura d'aqui molts anys recordaran.

Puc ampliar algun dels conceptes?

El concepte d'ésser viu per als infants els interessa i el comencen a descobrir generalment a partir del naixement d'un germà, cosí o fill d'un amic. Aquí deixo un enllaç a un reportatge molt entretingut i interessant que també pot servir per a veure'l amb infants. En el ventre de la mare
Aquest programa: Què, qui, com pot ser una eina molt util ja que expliquen aspectes cientifics tant senzills com complexes d'una manera molt entenedora i que estic segura que en un futur utilitzare per a poder respondre preguntes o ajudar a respondre-les.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada